نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

نحوه صحیح باطری به باطری

در این مقاله سعی می کنیم نحوه صحیح باطری به باطری کردن خودرو را به صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم :

۱- ابتدا یک خودرو پیدا کنید که حاضر باشد باتری به باتری با ماشین شما را انجام دهد و البته این خودرو خود باتری سالم داشته باشد.

۲- کابل‌های باطری به باطری کردن را آماده کنید و دو خودرو را در شرایطی قرار دهید که بخش باطری آن‌ها به هم نزدیک بوده و طول کابل برای اتصال به هر دو باطری، کافی باشد. (معمولا روبروی هم قرار دادن خودروها، مناسب خواهد بود.)

۳- هر دو خودرو را خاموش کرده و کابل‌ها را وصل کنید. پایانه‌های مثبت و منفی هر دو باتری را به صورت مشابه، به هم متصل کنید. کابل قرمز را به قطب مثبت باتری تمام شده و سپس به قطب مثبت باتری سالم، اتصال دهید. همین طور کابل مشکی را به دو قطب منفی، متصل کنید.

۴- حالا ماشین سالم را روشن کرده و بگذارید چند دقیقه کار کند.

۵- سپس ماشین باتری تمام شده را روشن کرده و اگر استارت نخورد، کمی بیشتر صبر کرده و دوباره تلاش کنید.

۶- پس از روشن شدن ماشین، کمی منتظر بمانید و سپس کابل‌ها را با احتیاط به ترتیب معکوس، جدا کنید.

البته معمولا روش باطری به باطری کردن خودرو، برای دراز مدت کفایت نکرده و لازم است که پس از مدتی، باطری جدیدی برای خودروی خود، تهیه کرده و با باطری قدیمی تعویض کنید. این روش تنها در صورتی جواب می‌دهد که از کار افتادن باطری، به دلیل عدم کارکرد طولانی آن باشد و اگر عمر باتری خودرو تمام شده باشد، حتما باید برای تعویض آن اقدام کنید. برای تعویض باطری می توانید به فروشگاه ارسال باطری مراجعه کنید و پس از ثبت سفارش کارشناسان ما برای ارسال و نصب باطری جدید با شما تماس بگیرند.

در این مطلب دیدیم که نحوه باطری به باطری ماشین چگونه است و چه نکاتی را باید در این خصوص، رعایت کرد. شما چه تجربه‌ای درباره نحوه باطری به باطری ماشین دارید و این اقدام را در چه شرایطی، مناسب می‌دانید؟ مشتاق دنبال کردن نظرات و تجربیات شما در خصوص باطری به باطری ماشین هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.